Legal & General van start met businessclub

Door Gepubliceerd op: 14 oktober 2013

Doel is een belangrijke nieuwe virtuele ontmoetingsplek bieden voor de onafhankelijke intermediairs die met Legal & General samenwerken.

De Business Club, waaraan voor de adviseurs geen kosten zijn verbonden, richt zich op het onafhankelijke intermediair. Doelstelling is het bieden van een virtuele plek waar adviseurs met elkaar in contact kunnen komen om elkaar direct, of indirect te ondersteunen door middel van informatie en ideeën.

Vier pijlers

De Legal & General Business Club is gebaseerd op vier pijlers te weten:

• Netwerken

• Kennis delen

• Business ondersteuning

• Onderzoek

Onderzoek door Legal & General onder de doelgroep geeft aan dat 92 % van de respondenten te kennen geeft waarde te hechten aan een platform waarop met collega’s kennis gedeeld kan worden. Hierin wordt voorzien door het aanbieden van een interactief forum, ook kan worden gereageerd op geplaatste artikelen en actualiteiten.

Bij de business ondersteuning worden tools aangeboden als informatieve video’s over de voorlichting aan klanten, modelbrieven, rekentools en signalen over actuele ontwikkelingen die relevant kunnen zijn voor (groepen van) klanten van het kantoor. De tools kunnen worden ingezet bij de lokale marktbewerking door het intermediair en bij de financiële educatie van de consument.

Aanmelden

Intermediairs met een samenwerkingsovereenkomst kunnen zonder kosten en zonder verdere verplichtingen lid worden van de Legal & General Business Club. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: www.community.landg.nl

Informatie en communicatie verandert

“De communicatie tussen aanbieder en het onafhankelijke intermediair verandert in snel tempo, aldus drs. Arno Dolders, algemeen directeur Legal & General. Decennia lang was de communicatie redelijk eenzijdig ingericht. Betrof het een belangrijk bericht dan werd er een brief gestuurd aan het intermediair ondertekend door de directeur. En de accountmanagers verzorgden de dagelijkse contacten. Het initiatief voor het contact lag vaak bij de aanbieder.

Met de verdere professionalisering van het intermediair is dit beeld drastisch veranderd. Het is het intermediair dat meer en meer bepaalt wanneer communicatie met de aanbieder gewenst is. Maar ook meer en meer het onderwerp bepaalt waarover gecommuniceerd moet worden en met welke functionaris van het kantoor deze communicatie moet plaatsvinden.

In het verleden waren de ‘inspecteurs’ en later de ‘accountmanagers’ de ogen en oren van de aanbieder om te weten wat er bij het intermediair speelde. Al dan niet met de nodige ruis werden de door hen opgevangen beelden doorgegeven aan de binnendienst en de productontwikkelaars. Dat functioneert niet meer zo. Op alle afdelingen van onze maatschappij werken mensen die direct contact hebben met het intermediair. Die ook direct moeten weten hoe het intermediair over actuele zaken denkt. En die zonder dat dit eerst gefilterd is zelf moeten kunnen nadenken hoe bepaalde signalen vanuit het intermediair vertaald kunnen worden naar nog betere producten en processen.

Dit alles heeft grote impact op de inrichting van de communicatie. Meer mensen moeten over meer onderwerpen in een sneller tempo met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Ik zie de oprichting van de Legal & General Business Club vooral als een van de middelen om in te spelen op de veranderde communicatiebehoefte aan zowel de kant van het onafhankelijke intermediair, als aan de kant van ons als aanbieder”.

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet

Redactie Findinet

Partners van Findinet

Nieuwsfeed