Intermediairs hervinden energie om weer te ondernemen

Door Gepubliceerd op: 2 oktober 2013

Arno Dolders: рDe groep ondernemers die weer de draad gaat oppakken, boekt succesjes en die zorgen voor nieuwe energie en nieuwe successen.с

Dolders ervaart dat onder meer door een onverwacht grote belangstelling voor de komende actualiteitenbijeenkomsten die Legal & General organiseert.

“De ontwikkelingen zowel in de economie als die van de wetgever en toezichthouder hebben het intermediair ongekend hard getroffen. Velen waren op deze veranderingen zowel mentaal als bedrijfsmatig niet of onvoldoende mate voorbereid. Ik heb gezien dat dit bij veel ondernemers heeft geleid tot een soort verlamming. De impact van alle veranderingen is zo groot dat veel ondernemers gewoon niet meer weten waar te beginnen om een nieuwe koers te bepalen. Als Legal & General waren we op deze reactie van de markt voorbereid. In onze Engelse markt hebben we als concern exact dezelfde ontwikkeling gezien.

Er is nog altijd een hele grote groep van intermediairs die zich nog overvallen en bedreigd voelt door alle ontwikkelingen. De laatste tijd zie ik echter ook een groep intermediairs die weer de energie vindt om te gaan ondernemen. En die groep groeit nu snel. Zorgen en onrust zijn dodelijk voor creatief ondernemerschap. Maar succes geeft ondernemers juist nieuwe energie. De groep ondernemers die weer de draad gaat oppakken, boekt succesjes. En net als de bekende sneeuwbal die van de berg afrolt, creëren die kleine succesjes nieuwe energie en nieuwe successen. Die grote belangstelling voor onze actualiteitenbijeenkomst zie ik als een indicatie dat deze ondernemers weer hun blik naar buiten gaan richten. Intermediair en intermediaire verzekeraars hebben nog een lange weg te gaan. Maar omdat onafhankelijke en deskundige adviseurs gewoon het beste bieden wat consumenten zich kunnen wensen, ben ik ervan overtuigd dat het succes blijvend zal zijn”.

Webcam

Naast de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving wordt tijdens de komende actualiteitenbijeenkomst extra aandacht besteed aan de kracht van onafhankelijk advies. Legal & General is van oordeel dat adviseurs er verstandig aan doen om hun onafhankelijkheid krachtiger te profileren. Hiertoe heeft de verzekeraar ook een aparte site opgezet: www.uwonafhankelijkeadviseur.nl

Tijdens de actualiteitenbijeenkomsten wordt een demonstratie gegeven van het webcam advies. Elk kantoor kan deze techniek inmiddels tegen te verwaarlozen kosten inzetten. Zowel voor de adviseur als voor de klant is het aantrekkelijk dat in bepaalde onderdelen van het adviestraject er een alternatief is voor een ‘duur’ persoonlijk gesprek en een ‘statische’ mail. Webcam advies biedt de combinatie van persoonlijk contact, efficiency en interactie tussen adviseur en klant.

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet

Partners van Findinet