Flexibele werkgeverslijfrente via adviseurs

Door Gepubliceerd op: 24 juli 2024
‘Zzp’ers bouwen te weinig aanvullend pensioen op’

© Alexas_Fotos, Pixabay

Werkgevers die voor hun werknemers een flexibele pensioenregeling bij online pensioenbank Brand New Day willen afsluiten, kunnen dat nu ook regelen via hun financieel adviseur. Deze werkgeverslijfrente is een flexibel pensioenpotje in de derde pijler en geen traditioneel pensioen in de tweede pijler. De werkgever regelt hiermee de basis van het pensioen en stort (optioneel) ook een maandelijkse bijdrage.

Controle over pensioenrekening

De online pensioenbank laat verder weten dat werknemers zelf de controle over de pensioenrekening houden en dat die van hen blijft, ook als ze uit dienst gaan. Ze bepalen zelf óf en hoeveel ze bijstorten en kiezen ook zelf hoe offensief of defensief ze willen beleggen voor hun pensioen. Sparen behoort daarbij ook tot de mogelijkheden. Brand New Day begeleidt het proces vanaf het begin en ontzorgt de adviseur zo veel hij dat wenselijk acht.

Flexibele pensioenoplossing

Volgens de online pensioenbank is de vraag naar een flexibele(re) pensioenoplossing al jaren groot, vooral bij jonge en kleinere werkgevers. Ook grotere werkgevers zouden het inmiddels vaak zien als een mooie aanvulling op de bestaande collectieve bedrijfspensioenregeling. Voor adviseurs zou er bovendien een kans liggen om niet alleen werkgevers, maar ook werknemers te adviseren over lijfrente.

Adviseurstool

Bij Brand New Day aangesloten adviseurs kunnen de werkgeverslijfrente voor hun werkgeversklanten aanvragen via de adviseurstool.

Bron: Brand New Day

Deel dit bericht, kies uw platform!

Wink Sabée

Partners van Findinet