D&O zet op website dienstverlening serviceproviders op een rij

Door Gepubliceerd op: 30 juli 2013

Op de site www.sp.deno.nl/ kunnen adviseurs zich kosteloos oriënteren op de dienstverlening van de verschillende serviceproviders.

Op de site treffen bezoekers de feitelijke gegevens aan van een groot aantal serviceproviders. De informatie is onderverdeeld in de volgende ‘hoofdstukken’:

  • Alle kerngegevens;
  • Beschikbare diensten die bijdragen aan het primaire proces van adviseren en bemiddelen;
  • Aanvullende diensten;
  • Voorwaarden voor samenwerking en deelnemerschap;
  • Extra informatie.

Waardering door gebruikers

Jaarlijks geeft Bureau D & O een onderzoeksrapport uit waarin deelnemers van de serviceproviders op meer dan 20 onderdelen hun serviceprovider beoordelen. Na de zomermaanden zal een deel van deze waardering aan de site worden toegevoegd.

Serviceproviders worden middelpunt concurrentie particuliere markt

“Wij voorzien, aldus drs. Annette van de Wetering, directeur Bureau D & O, dat serviceproviders in de komende tijd het middelpunt worden van de concurrentiestrijd in het particuliere segment. Bij aanbieders is te zien dat tal van initiatieven worden genomen om toch meer en vaker een rechtstreekse band met de particuliere relatie op te bouwen. Aanbieders motiveren deze ontwikkeling mede met als argument dat zij de greep verliezen op de individuele klant en de individuele adviseur, als gevolg van de snelle groei van de productie die loopt via gevolmachtigden en/of serviceproviders.

Tegelijkertijd zien we dat een aantal serviceproviders in een geweldig tempo hun diensten richting het intermediair aan het verbeteren en verbreden zijn. Dit zal onvermijdelijk lijden tot scherpere concurrentie tussen enerzijds serviceproviders en anderzijds aanbieders die hun productie willen behalen door rechtstreekse aanstellingen met het intermediair, of via directe tekening met de consument.

Als Bureau D & O denken wij dat het grootste deel van het intermediair voorlopig kleinschalig blijft werken. De kracht van dit type kantoren zit in het klantcontact. De contactfrequentie moet echter drastisch omhoog. GFK heeft onlangs onderzoek gepubliceerd dat uitwijst dat van de consumenten die een financieel product via een intermediair hebben gesloten, 44% minder dan één maal per jaar contact heeft met deze intermediair. Op het moment dat er dan contact is, vindt dit in driekwart van de gevallen plaats op initiatief van de klant. Dat beeld moet echt veranderen wil het intermediair ook in het digitale tijdperk een goede relatie met de consument onderhouden.

Serviceproviders zijn door hun schaalgrootte in staat technieken te ontwikkelen en aan het intermediair aan te bieden waardoor kleinere kantoren min of meer op hetzelfde digitale niveau met directe aanbieders kunnen concurreren. Met dat verschil dat de klant die het even niet snapt toch gewoon bij de adviseur ‘aan het dorpsplein’ langs kan gaan.”

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet

Redactie Findinet

Partners van Findinet

Nieuwsfeed