(Findinet) De Nederlanden van Nu gaat op zoek naar de perfecte polis

Door Gepubliceerd op: 2 mei 2011

Generali-dochter De Nederlanden van Nu laat als eerste crowdsourcende verzekeraar consumenten via internet mede bepalen hoe het aanbod van de nieuwe verzekeraar eruit moet gaan zien.

Via de website van de verzekeraar kunnen consumenten aangeven wat ze wel en niet belangrijk vinden. Aan de hand van die wensen bepaalt de maatschappij hoe de perfecte polis eruit komt te zien. In juni kunnen consumenten deze verzekeringen daadwerkelijk afsluiten.

“De Nederlanden van Nu wil verzekeren terugbrengen tot de essentie”, aldus het persbericht. Volgens het bedrijf betalen consumenten vaak voor extra’s waar ze helemaal niet op zitten te wachten. De verzekeraar “schrapt niet alleen miljoenen verslindende reclamecampagnes, maar ook dekkingen en diensten die overbodig zijn. Wat wel en niet overbodig is, bepalen consumenten”.

“Consumenten zitten vaak helemaal niet te wachten op allerlei extra’s”, zegt directeur Arjen Dijkstra, “Maar betalen daar wel voor. Wij denken: weg met een dekking voor huisdieren op de autoverzekering waarbij álle verzekerden meebetalen voor die enkeling die zijn huisdier meeneemt. En weg met een service die ook de tegenpartij vervangend vervoer geeft na een botsing. De Nederlanden van Nu staat voor verzekeren zonder flauwekul.” Dijkstra heeft een lange carrière achter de rug bij Generali, waar hij laatstelijk de functie Hoofd Innovatie bekleedde

De Nederlanden van Nu is een dochter van verzekeraar Generali. De naam is een knipoog naar een van de rechtsvoorgangers van Generali: De Nederlanden van 1870. Door het beantwoorden van ja/nee-vragen en een open discussie op het weblog kunnen consumenten hun mening geven. De resultaten worden in juni bekendgemaakt. Vanaf dat moment kunnen consumenten de verzekeringen via internet afsluiten. Ook daarna kunnen consumenten hun mening blijven geven.

Deel dit bericht, kies uw platform!

Redactie Findinet