De Hypotheker komt als beste uit de bus

De Hypotheker komt als beste uit de bus
© Mohamed_hassan, Pixabay

De Hypotheker blinkt uit binnen de hypotheeksector, aldus een onderzoek van Multiscope. De partij scoort het hoogst op de waardestrategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’ én heeft de beste positionering.

Beste positionering

Multiscope bevroeg voor haar onderzoek ‘Uitblinkers Financiële Sector’ een kleine 5.000 Nederlanders. Zij kregen o.a. de vraag voorgelegd wat zij vinden van de positionering van hypotheekverstrekkers. Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen.

De Hypotheker heeft volgens de respondenten de beste positionering: een 3,9 op een schaal van 1 tot 5. BLG Wonen (3,7) en Obvion (3,6) volgen op enige afstand. De Hypotheker scoort met name hoog op geloofwaardigheid (4,0) en relevantie (4,0).

Beste proces, product en service

Ook heeft De Hypotheker van alle partijen in de hypotheeksector de hoogste score op de waardestrategieën ‘beste proces’ (3,9), ‘beste product’ (3,4) en ‘beste service’ (3,9). BLG Wonen scoort het op een na hoogst op ‘beste proces’ (3,7), ‘beste product’ (3,3) en ‘beste service’ (3,5).

‘Even Apeldoorn Bellen’

Van alle slogans in de hypotheeksector scoort de slogan van Centraal Beheer ‘Even Apeldoorn Bellen’ (7,6) het best. ‘Jazeker. De Hypotheker’ (7,2) volgt op enige afstand op de tweede plaats. De slogans in de hypotheeksector worden gemiddeld het best beoordeeld (6,5) van alle slogans in de hele financiële sector.

Bron: Multiscope

 

 

GEEN REACTIES