Birgitta van Antwerpen is Financieel planner van het jaar 2025

Door Gepubliceerd op: 19 september 2024
Birgitta van Antwerpen is Financieel planner van het jaar 2025

© Stichting FFP

Birgitta van Antwerpen, eigenaar van Taxavant, mag zich Financieel planner van het jaar 2025 noemen. Dat meldt de beroepsorganisatie Federatie Financieel Planners (FFP).

De verkiezing CFP Financieel Planner van het Jaar wordt jaarlijks door stichting FFP georganiseerd. Het selectieproces bestaat uit drie rondes waarbij onder meer kennis, vaardigheden, houding en gedrag worden beoordeeld. Vorig jaar was Tim Blom, oprichter en directeur van Finest Planning de winnaar.

Adviesgesprek ‘uitmuntend’ gevoerd

Na een inventarisatiegesprek met een klant-acteur eindigde Birgitta samen met collega-financieel planners Danny Romijn en Hendrik van Harten in de finaleronde. Deze bestond uit een adviesgesprek, dat Birgitta volgens de vakjury “uitmuntend” voerde.

Juryvoorzitter Conny Weber: “Ze voerde een uitstekend klantgesprek, ondersteund door heldere en to-the-point presentatiemiddelen. Birgitta is een vriendelijke, rustige, ervaren gesprekspartner die een mooie open sfeer creëerde. De klant gaf terug zich bij haar bijzonder op zijn gemak en erkend te hebben gevoeld. Die klik is in het werk van een financieel planner van onschatbare waarde.”

‘Wij helpen om dromen uit te laten komen’

Birgitta, die met haar bedrijf Taxavant hoofdzakelijk ondernemers bijstaat met financieel en fiscaal advies, mag de titel een jaar lang dragen in 2025. “Dit voelt echt als iets bijzonders. Het is een heel mooi compliment, na een behoorlijk intens traject.” Als winnaar treedt ze op als ambassadeur voor financiële planning.

Daarnaast wil Birgitta financiële opvoeding onder de aandacht brengen. “Ik werk als vrijwilliger voor Humanitas Thuisadministratie. Ik zie dus wat er gebeurt als mensen niet met geld hebben leren omgaan. Er is een hele groep mensen die niet weet wat financiële planning is en wat het voor hen kan doen. Dat moet anders. Veel mensen hebben dromen. Wij zijn er om hen te helpen die dromen uit te laten komen.”

Bron: FFP

Deel dit bericht, kies uw platform!

Linda Welther

Partners van Findinet