Wagenparkverzekeraar Zego start samenwerking met DriverLinQ

Door Gepubliceerd op: 11 juli 2024
Wagenparkverzekeraar Zego start samenwerking met DriverLinQ

© Skitterphoto, Pixabay

Zego, insurtech gespecialiseerd in verzekeringen voor wagenparken, introduceert een optionele module voor actieve hulp bij schadepreventie. Niet als eenmalige actie, maar als continu proces. Zego is daarvoor een samenwerking aangegaan met DriverLinQ.

Met de introductie van module ‘Zego Consultancy’ kunnen klanten die behoefte hebben aan extra ondersteuning op het gebied van schadepreventie, kiezen voor een aanvullend pakket. Daarbij heeft de klant maandelijks overleg met schadepreventiespecialisten. Deze specialisten analyseren het rijgedrag van de chauffeurs met data uit telematica in de wagens, gecombineerd met gedetailleerde schade-informatie uit het Zego Fleet Portal. Zo kunnen ze trends, patronen en verbeteringen signaleren. Op basis hiervan worden gerichte acties opgezet en geïmplementeerd.

‘Structureel verminderen van schades’

Zego wil met deze module niet alleen verzekeringsoplossingen aanbieden, maar ook bijdragen aan duurzaamheid en verkeersveiligheid. Met de samenwerking met DriverLinQ wil het bedrijf wagenparken helpen hun risico’s effectief te beheren.

Sander Kernkamp, Algemeen Directeur Zego Nederland: “Bij Zego Consultancy hanteren we een 360°-aanpak waarbij we niet alleen het rijgedrag van chauffeurs onder de loep nemen, maar ook specifiek kijken naar alle andere processen binnen het wagenpark. Onze specialisten helpen onze klanten maandelijks bij het monitoren en structureel verminderen van schades, waardoor ze altijd verzekerd zijn van de beste resultaten.”

Coachen van chauffeurs

Samenwerkingspartner DriverLinQ, adviesbureau voor schadepreventiemanagement, helpt bedrijven autoschade te verminderen met een ketenaanpak gericht op cultuur, beleid, data en techniek. Max Tönis, Mede-oprichter DriverLinQ: “We helpen ondernemers met het implementeren van verbeteringen in het aannameproces, inwerken, opleiden en coachen van chauffeurs, en het geven van inzicht in rijgedrag en het geven van feedback. Daarnaast geven we praktische adviezen over betere ritplanning, het promoten van preventie in je bedrijf, mentortrainingen, beloningsprogramma’s en goed uitgeruste voertuigen met camera’s en sensoren.’’

Bron: Zego

Deel dit bericht, kies uw platform!

Linda Welther

Linda Welther